tisdag 28 mars 2017

Bra med skitpass?

Planerade ett pass i ridhuset idag. J skulle rida ut och kom in med B och satt upp. B är lite av Sassens älskling i hagen intill. Hon blev helt knäckt av att han gick iväg och hon fick vara ensam kvar i det läskiga ridhuset. Jag värmde men kände mig lite osäker i galoppen. Hon har ju bockat en del med mig så jag är inte så morsk. Så surnade jag till och bestämde mig för att att ta över kommandot rejält. Bra val. Satte henne i piruettjobb där jag får hennes fokus fullt ut. Flytta några språng, fram några språng och så flytta igen. Väldigt bra för hennes fokus. Hon hade eld under hovarna men det funkar. När jag hade mer kontroll så jobbade jag med traven. Reglerade tempot, gjorde halter och övergångar. Så rund fin form hon fick i slutet. Tur att jag surnade till. :) Imorgon har jag ett roligt projekt på eftermiddagen. Hoppas jag kan släppa nyheten jag håller på då. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar