söndag 23 april 2017

Blandad kompott


Det har varit dressyrtävlingar i Lidköping i helgen. Upp till Grand Prix. Fina tävlingar som hade varit roliga att se på plats. Men jag valde att hålla mig hemma. Har haft annat viktigare för mig. Därför var det extra kul när det sändes live på equisport.tv


Jag och Bus har målat. Otto har legat på teckningar. Man måste vara med där det händer. Det är viktigt för kiffe.


Idag har jag fixat med mitt gamla tävlingsskåp. Det är från omkring 1989. Lite rostigt och tungt men jag hoppas kunna ha det i släpet. Så slipper jag ha så mycket saker i bilen när vi ska på tävling. De nya lätta skåpen i plast är ju super men jag är inte sugen på att lägga ut flera tusen på ett nytt skåp. Det är ju lite nostalgi i detta. Har hängt med på många resor.


Så har jag beställt en smart pryl som man lätt kan sätta upp håret i en knut med. Med lite hjälp från Facebookvänner fick jag tips om att den fanns på glitter.se. Där är även bilderna lånade.


Den här rackaren tänkte jag skulle funka att låsa håret med på tävling. Det börjar ju närma sig första start.



Det har varit mycket med nya hemsidan i veckan. hogengard.se har fått ett rejält ansiktslyft. Så glad att nya sidan är live. 

Igår lånade jag en Antaressadel som en kompis har på prov. Red i den och jäklars vilket grepp och stöd jag fick. Häftigt! Men den är dyr så jag får nog backa. Har beställt nya ridstövlar som bör komma i veckan. Håll tummarna för att de passar. Mina gamla lär inte hålla hur länge som helst. Förra sommaren lagade jag dem för 1000:-. Om dessa inte funkar över vaderna så måste jag nog måttbeställa och då kostar de det dubbla. Och tar ca 10 veckor att få klara. Inte kul... Men nu ska jag slappa järnet och ladda för en ny vecka. :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar